Domo-kun Sleepy ViLLaGe GirL: ~ThE WaY~

Friday, July 15, 2011

~ThE WaY~

setiap perkara yang trjadi psti ada hikmahnya....
arini..  
bersamaan dgn 15 julai 2011....aku rasa sedih..pilu..buntu..dan xtahu nak buat apa..otak aku pon dah x boleh nak brfikir dgn logik..kerana......aku trlalau sedih.....

setiap org psti mengharap apa yg dihajati menjadi kenyataan...tp apakan daya...kita cuma manusia biasa......x punya pilihan dan harus redho dgn apa yg telah terjadi....

tetapi.....
adakah kita tidak pernah mndapat peluang untuk membuat pilihan i2....tidak.....setiap org psti diberi peluang...cuma kita yg lalai dan leka.....dan membiarkan peluang i2 pergi dgn begitu sahaja....salah siapakah i2...salah lah diri sendiri...kerana diri sndiri yang lalai dan leka...

walaupun aku x dpat...aku redho..dan ku tahu...ini adalah bukan jalan yg harus ku lalui....mungkin jalanku berada di persimpangan yang lain..dimana....aku sendiri masih mencari simpang i2....wahai hati...berilah aku kesabaran.....wahai minda...berfikirlah kau untuk mencari simpang i2...aku harus bertindak dari sekarang...kerana...masa tidak menunggu aku.....aku yg harus mengejarnya....

yg manakah jalan yang harus pilih.....
yg manakah jalan hidupku...
yg manakah akan menentukan masa depanku....
i2 semua ada di dalam tanganku...
aku yg harus memilihnya...

~Ya Allah berilah aku petunjukMu...~

No comments:

Post a Comment